T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / KÖRFEZ - Atatürk Ortaokulu

Haberler

Nis

Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışının 104.yıldönümünde kutladığımız Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımız kutlu olsun!

Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'ün tüm dünya çocuklarına armağan ettiği bu güzel bayramı bizler de öğrencilerimizle mutluluk ve gururla kutladık.

 

"Küçük hanımlar, küçük beyler... Sizler hepiniz, geleceğin bir gülü, yıldızı, bir bahtının aydınlığısınız. Memleketi asıl aydınlığa boğacak olan sizsiniz. Kendinizin ne kadar önemli, kıymetli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız."

 

Mrt

Çanakkale Zaferi, sadece millî tarihimizin değil insanlık tarihinin en ihtişamlı kahramanlık destanıdır. Çanakkale; yurdun dört bir yanından gelen yüz binlerce vatan evladının, istiklâl ve istikbal uğruna dünyaya meydan okuduğu yerdir.

Çanakkale Savaşı bir vatan müdafaasıdır. Bir vatana sahip olmanın en büyük izzet olduğunu bilenlerin bu mücadelesini bütün yönleriyle anlamak ve gelecek nesillere anlatmak çok önemlidir. Şanlı ecdadımıza karşı mesuliyetlerimizin şuuruyla Çanakkale’nin hatırlattığı değerlerden, ortaya koyduğu manadan vazgeçmeyecek ve bu vatanı imanla sevmeye devam edeceğiz.

Dağların, taşların şüheda gövdesine büründüğü bu muazzam zaferin yıl dönümünde Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını şükran ve minnetle anıyor; tüm şehitlerimize rahmet diliyoruz.

Gazi Mustafa Kemal'in sonsuzluğa uzanacak sözünde de söylediği gibi:

"ÇANAKKALE GEÇİLMEZ!" 

Mrt

Merkezi Sınav Başvuru Tarihleri ve Sınavla İlgili Bilgiler. 

Mrt

12 Mart 1921 tarihinde TBMM´de yapılan oylama sonucunda Mehmet Akif´in şiiri, İstiklal Marşı olarak kabul edilmiştir. Mehmet Akif Ersoy, verilen 500 liralık ödülü "Ben bu şiiri para için yazmadım." diyerek Türk ordusuna bağışlamıştır. Mehmet Akif, İstiklal Marşı´nı kitabı Safahat´a niçin koydurmadığı sorulduğunda "O benim değil, milletimindir." cevabını vermiştir.

           İstiklal Marşı´nın bestelenmesi için yarışma düzenlenmiş, bu yarışmaya 24 besteci katılmıştır. 1924 yılında Ankara´da toplanan seçici kurul, Ali Rıfat ÇAĞATAY´ın bestesini kabul etmiştir. Bu beste 1930 yılına kadar çalındıysa da 1930´da değiştirilerek Cumhurbaşkanlığı Orkestrası Şefi Osman Zeki ÜNGÖR´ün hazırladığı bugünkü beste yürürlüğe konmuştur.

          Millî marşımız, milletimizin hiç değişmeyen bağımsızlık karakterinin yakın çağdaki büyük tezahürü olan ve Mustafa Kemal ATATÜRK önderliğinde gerçekleştirilen Kurtuluş Savaşı içinden çıkmıştır. Millî marşımız, Türk milletinin "medeniyet denilen tek dişi kalmış bir canavar" tarafından yok edilme niyet ve teşebbüslerine karşı verilmiş bir kavganın içinden doğmuştur. Onun için adı "İstiklal Marşı"dır.

   Mehmet Akif, son günlerinde, hasta yatağında yatarken kendisine İstiklal Marşı için "Acaba yeniden yazılsa daha iyi olmaz mı?" diye bir sual sorulmuş. Akif'in şu cevabı, bu marşın neyin destanı, neyin mahsulü olduğunu anlatacak bir vecizedir:

      "O şiir bir daha yazılamaz, onu ben de yazamam; onu yazmak için o günleri görmek, o günleri yaşamak lazım. Allah, bir daha bu millete bir İstiklal Marşı yazdırmasın."

Mrt

Dünya Kadınlar GünüBirleşmiş Milletler tarafından bu şekilde tanımlanmış olarak her yıl 8 Mart'ta kutlanan uluslararası bir gündür.

 İnsan hakları temelinde kadınların siyasi ve sosyal bilincinin geliştirilmesine, ekonomik, siyasi ve sosyal başarılarının kutlanmasına ayrılmaktadır.

Dünya Kadınlar Günü, kadın hakları hareketinde bir odak noktasıdır.

Mrt

Her yıl Mart ayının ilk haftası (1-7 Mart)ülkemizde “Yeşilay Haftası” olarak kutlanmaktadır. Yeşilay Haftası; ülkemizin de önemli halk sağlığı sorunlarından biri olan ve bağımlılık yaptığı bilinen sigara, alkol ve diğer tüm bağımlılık yapıcı maddelerle mücadeleyi içermektedir. Sigara, alkol ve uyuşturucu maddelerin mevcut zararları Yeşilay Haftası etkinlikleri kapsamında bütün vatandaşlarımıza anlatılmakta, bu alışkanlıkları bırakmanın ve bu alışkanlıklardan kaçınmanın yollarını da göstermektedir. Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin gittikçe hızlandığı ve teknolojinin aynı hızla günlük yaşamımıza girdiği günümüzde cep telefonları, bilgisayarlar ve internet teknolojilerinin yaşamımızda vazgeçilmez yeri ve önemi vardır. Bununla birlikte teknolojinin sorunlu kullanımının kişilerin özel hayatını en çok da eğitim ve meslek hayatını olumsuz etkilemesi kaçınılmazdır. İnternet ve teknoloji bağımlılığı diğer bağımlılıklarda olduğu gibi kişinin bağımlısı olduğu teknolojik ürüne ulaşamadığında yoksunluk yaşadığı bir durumdur. Tüm bağımlılıklarda olduğu gibi önleme ve farkındalık çalışmaları titizlikle yürütülmeli, tedavi mekanizmaları güçlendirilmelidir. Yeşilay haftasında amaç, özellikle genç nesiller olmak üzere halkımızın alkol, sigara ve madde bağımlılığı gibi zararlı alışkanlıklardan uzak kalmasını sağlamaktır. Bağımlılık, kişinin bedensel, ruhsal ve sosyal hayatını olumsuz etkiler. Toplumun felaketi sayılabilecek bağımlılıkları engellemek ancak iyi bir koruyucu halk sağlığı yaklaşımıyla mümkün olur. Dünya’da en yaygın kullanılan bağımlılık yapıcı maddelerden birisi ve hatta ilki sigaradır. Sigara, sadece kullanan kişiyi değil, toplumun tamamını etkileyen, çok önemli bir psikososyal sorundur. O kadar önem arz eden bir sorundur ki sigara içmediği halde sigara dumanına maruz kaldığı için dünyada yaklaşık her yıl bir milyon kişi hayatını kaybetmektedir. 4207 sayılı “Tütün Mamullerinin Zararlarının Önlenmesine Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkındaki Kanun”un amacı; kişileri ve gelecek nesilleri tütün ürünlerinin zararlarından, bunların alışkanlıkları özendirici reklam, tanıtım ve teşvik kampanyalarından koruyucu tertip ve tedbirleri almak ve herkesin temiz hava soluyabilmesinin sağlanması yönünde düzenlemeler yapmaktadır. Alkollü içkiler, mayalanmış şekerli besinlerden elde edilen aklı, şuuru etkilemek suretiyle sarhoşluk veren maddelerdir. Alkolün sinir sistemi, kan dolaşımı, karaciğer, böbrek, mide ve bağırsak sistemine olumsuz etkileri vardır. Beyni uyuşturur, yürüme ve denge bozukluğu yapar. Heyecan, telaş, korku, sinir buhranları gibi çeşitli ruhi bozukluklara yol açar. Algılama ve algıladığını uygulama yeteneğini bozduğu için birçok olumsuz sonuçlara neden olur. 2. kez alkollü araç kullanımı sebebiyle sürücü belgeleri alıkonulan sürücülere, sürücü belgelerini yeniden alabilmeleri için alkolün zararları ve alkollü araç kullanımının insan üzerindeki olumsuz etkilerini anlatan “Sürücü Davranışlarını Geliştirme Eğitimleri” kapsamında 2015 yılı içerisinde 444 kişiye eğitim verilmiştir. Uyuşturucu maddeler ise beyin ve akıl sağlığının en büyük düşmanıdır. Bağımlılıklarda beliren ilk bulgu akıl ve sinir sistemi hastalıklarıdır. Kullanan kişide fiziksel ve ruhsal bağımlılığa yol açarak toplumsal, ekonomik ve sosyal çöküntü oluştururlar. Toplumumuzda sağlık kalitesinin yükseltilmesi, sigara, alkol ve uyuşturucu maddelerden uzak sağlıklı nesillerin yetiştirilebilmesi için yürütülen çalışmalarımız, eğitimlerimiz ve desteğimiz bütün hızıyla devam etmektedir. Sağlıklı bir yaşam sürdürmek istiyorsak, bağımlılık yapıcı zararlı maddelerden uzak durmalı, bunları kullanmayı özendiren her türlü aktivitelerden kaçınmalıyız.

 

Mrt

Körfez İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Sergülen KURT okulumuzu ziyaret etti. 2024 Teknofest kapsamında İlçe okulları içerisinde Teknofest yarışmasına en çok proje başvurusu yapan okul olduğumuzu bu nedenle projeye katılan öğrencilerimizi ve danışman öğretmenlerimizi tebrik etti.

Şbt

8.sınıf öğrencilerimizle lise tanıtım gezilerine devam ediyoruz.Bu kapsamda öğrencilerimizle Muammer Dereli Fen Lisesi'ni ziyaret ettik. Bizi okullarında misafir eden öğretmen ve öğrencilere çok teşekkür ederiz.

Ara

Değerler Eğitimi Kulübü tarafından düzenlenen Filistin'e Yardım kermesimize katkıda bulunan tüm öğretmen, öğrenci ve velilerimize teşekkür ederiz.

Ekm

   Değerler eğitimi kulübü olarak eylül ayı ‘saygı, nezaket, edep’ değerleri kapsamında okulumuz öğrencileri ile birlikte Körfez Şehitliği’ni ziyaret ettik.                    


    Vatanımızı, milletimizi, dilimizi, dinimizi korumak adına canını feda  eden kahraman askerlerimize dua edip şükranlarımızı sunduk.


   Şehitlik ziyaretimiz konusunda bize destek olan Çedes Gençlik Lideri Emre Gümüş’e, saygıdeğer müdürümüz ve müdür yardımcımıza, kıymetli öğretmenlerimize ve sevgili öğrencilerimize çok teşekkür ediyoruz.

Ekm

13 Ekim günü,  Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’nun onayı ile 1989 yılından itibaren Dünya Afet Risklerinin Azaltılması günü olarak belirlenmiştir.Afetlerde risk azaltımı, afet nedenlerini analiz etme ve azaltmaya yönelik sistematik çalışmaları kapsayan bir kavramdır. Tehlikelere maruz kalmanın, incinebilirlik/kırılganlık nedenlerinin azaltılması, yerleşim yerlerinin ve çevrenin yönetimi, olaylara hazırlık ve erken uyarı sistemleri geliştirilmesi gibi uygulamalar afetlerde risk azaltımı çalışmaları arasında yer almaktadır.


Afetlerde risk azaltımı, afet yönetimi, afetlere hazırlık gibi disiplinleri içinde barındırmakta ve sürdürülebilir gelişmenin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Bu hususta gelişme sağlanabilmesi ve bu gelişmenin sürdürülmesi afet risklerinin azaltılması ile mümkün olup, afetlerde risk azaltımı çalışmaları toplumun her kesimini, kamu ve özel sektörün tüm birimlerini içermektedir.


Bu kapsamda okulumuzda yaptığımız deprem tahliye tatbikatı ve panomuzdan kareler. 

Ekm

Deneme sınavında ilk 3'e giren öğrencilerimiz başarı belgelerini okul müdürümüz ve öğretmenlerinden aldılar. 

Öğrencilerimizi tebrik ediyor, başarılarının artarak devam etmesini diliyoruz. 

Ekm

Değerler, aklın ve kalbin birlikte uyum içinde olması şeklinde tanımlanabilir.
Ahlaki, kültürel, ruhsal, toplumsal ve bireysel alana ilişkin uygun duyarlılık geliştirmeyi ve bunları içselleştirmeyi içerir. Toplumsal ve insani değerler insan yaşamının en önemli yanını oluşturur. Sevgi, cesaret, dostluk, yardımlaşma, temizlik, saygı, doğruluk, nezaket ve benzerleri önem verilen toplumsal değerlerdir.

Değerler toplum için önemlidir, değerlere uygun davranan insanlar da toplum gözünde değerlidir. Değerler sadece günlük eylem ve davranışlarımıza rehberlik eden ilke ve ölçütler olmaları bakımından değil, genel yaşam tarzımızı ve yönünü etkileme, belirleme açısından da önemlidir. Bu belirleme, seçeceğimiz meslekten, ülkesi veya insanlık için özveride bulunmaya, nasıl bir anne veya baba olacağımıza kadar geniş ve önemli bir alanı kapsar. Toplumsal yaşantımızın temel yapısını oluşturan milli, manevi, sosyal, ahlaki ve kültürel değerlerimizden olan;

Yardımlaşma

Dürüstlük

Sorumluluk

Sevgi

Hoşgörü

Saygı

Barış

Özgüven v.b gibi kazanımları öğrencilerimize kazandırmak amacıyla yapılan çalışmalardır.

 

ÖNEM:

Okul öncesi eğitimde çocukları tüm gelişim alanlarında desteklemek hedeflenir ve kaliteli bir okul öncesi eğitimde akademik becerilerin yanı sıra toplumsal değerlere de yer verilmelidir. Okul öncesi dönemde kendine güvenme, sorumluluk alma, sorumluluklarını yerine getirme, bir göreve başlama/ görevi tamamlama, takım çalışması, yalan söylememe, nezaket kelimelerini kullanma gibi değerlerin kazandırılması çocuğun tüm yaşamı boyunca kullanacağı becerileri de beraberinde getirir. İyi bir değerler eğitimi çocuğun kişilik gelişimi kadar akademik başarısını da olumlu etkileyecektir.

 

 


'Doğru ve iyi olanı bilmek ile doğru ve iyi olanı yapmak arasındaki en önemli bağlantı, doğru ve iyi olanı yapacak bir karaktere sahip olmaktır '


TANIM:

Living Values Education/ Yaşayan Değerler Eğitimi Programı (YDEP) değerlerin eğitimini işleyen bir eğitim programıdır. Çocukların ve genç yetişkinlerin on iki temel kişisel ve sosyal değeri keşfetmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olmaları için eğitimcilere farklı deneysel çalışmalar ve pratik yöntemler sunmaktadır. Bu değerler; mutluluk, dürüstlük, alçakgönüllülük, işbirliği, özgürlük, sevgi, barış, saygı, sorumluluk, sadelik, hoşgörü, birlik olarak belirlenmiştir.

TARİHÇE:

Yaşayan Değerler Eğitimi Programı (YDEP) 1995 yılında Birleşmiş Milletlerin 50. Yıl dönümü kutlamaları için Brahma Kumaris'in hazırladığı uluslar arası bir projeden gelişmiş; "Daha İyi Bir Dünya İçin Değerlerimizi Paylaşalım" isimli bu proje 12 evrensel değere odaklanmıştır. Birleşmiş Milletler sözleşmesinin önsözündeki bir ilkeden geliştirilmiş olan tema: " Temel insan haklarına, insan varlığının onuruna ve değerine olan inancı yeniden pekiştirmek için..."dir. 
Halen UNESCO tarafından desteklenen ve Association for Living Values Education İnternational (ALIVE) adlı kar amacı gütmeyen bir kuruluş tarafından farklı ülkelerde yürütülmekte olan programın amacı çocukların karar verebilen, toplumda saygın bir yeri olan, kişisel gelişimlerini sağlayan bireyler olmalarını kolaylaştırmaktadır.

KAPSAM:
2013-2014 Eğitim – Öğretim yılında, okulumuzda uygulayacağımız bu çalışma yukarıda bahsedilen orijinal YDEP programı üzerine bazı değişiklikler yapılmasıyla oluşturulmuştur. Programda belirtilen değerler yeniden yapılandırılmıştır. Etkinlikler ay ay değerlere göre belirlenmiştir. Sınıf içi uygulamaların yanı sıra değerlerle ilgili yapılacak genel etkinlikler ve aile katılımı etkinlikleri de eğitim sürecine dâhildir. 

AMAÇLAR:
Okulumuz olumlu davranışları oluşturmak, pekiştirmek ve çocuklara yaşantısal olarak öğrenme fırsatı yaratmak için farklı eğitsel rehberlik programları uygular. Okul öncesi eğitimden başlayarak yaşamları boyunca çocuklarda olumlu davranışları kazandırmak amacıyla bu eğitim – öğretim yılında da "Değerler Eğitimi" programını uyguluyoruz.

Programla ulaşılması hedeflenen amaçlar:
1. İyi karakterli bireyler yetiştirmek, temel değerleri pekiştirmek;

2. Çocukların kendilerine ve topluma yararlı olacak sevgi, saygı, arkadaşlık, dostluk, yardımlaşma, paylaşma, sorumluluk, dürüstlük değerlerini kazanmalarını sağlamak;
3. Çocukların farklı değerlerin üzerinde düşünmelerine, düşüncelerini ifade etmelerine ve

kazandıkları değerleri davranışa dönüştürmelerine fırsat tanımak;
4. Eğitimcilere farklı bir bakış açısı kazandırarak yeni eğitici uygulamalar yapmalarını ve programla ilgili okul aile işbirliğini sağlamaktır.

Ekm

Kitaplara yolculuk yaptık.

Kitapların muhteşem dünyasında olmak bu sene de çok güzeldi.

 

 

Ekm

Sayın velilerimiz;

Okul Aile Birliği Genel Kurul Toplantısı 18 Ekim 2023 Çarşamba günü saat 10:00'da okulumuz toplantı salonunda yapılacaktır. Toplantıda Okul Aile Birliği Yönetim ve Denetim Kurulları seçilecektir.

Toplantıya katılmanızı önemle rica ederiz.